Om Triumf Glass - En glass för alla

Triumf Glass startade 1946 på Allmänna vägen nära Stigbergstorget i Göteborg. Idag, nästan 70 år senare, ligger vår glasstillverkning i Sävedalen, någon mil utanför Göteborg. Glass är en naturlig produkt med få råvaror och en tillverkningsprocess där vi på Triumf Glass följer vår gamla familjetradition att producera kvalitetsglass. Ur detta har även Triumf Glass affärsidé växt fram: Triumf Glass skall sprida glassglädje och smakupplevelser!

 

Triumf Glass är ett familjeföretag i tredje generationen och har ambitionen att bli en stark aktör på den svenska marknaden. Triumf Glass omsatte 2014 nästan 276 MSEK (243 MSEK). Vi är idag c:a 60 medarbetare vid glassfabriken i Sävedalen samt 25 säljare runt om i landet. För Triumf Glass är ett hållbarhetsperspektiv centralt för utvecklingen, vilket kort beskrivs nedan.

 

Nytänkande och produktkvalité

En stor del i vårt dagliga arbete ligger i att vara nytänkande och ständigt komma med nya spännande glassprodukter. Produktutveckling är A och O. För Triumf Glass är hållbarhetsperspektivet centralt för utvecklingen och många projekt pågår. Genom vår historia som familjeföretag som sträcker sig ända tillbaks till 1946 har vi djup kunskap om glasstillverkning och produktkvalité. Triumf Glass är idag BRC-certifierat.

 

 

Företaget idag

All glass, stycksaker, multipacks, dessertglass, skopglass, mjukglass och yoghurtglass, säljs idag via grossister både till dagligvaruhandeln, servicehandeln och restauranger/storkök. Årligen tillverkar vi 16,5 miljoner liter glass vid glassfabriken i Sävedalen, vilket motsvarar 90% av all såld volym. Under Triumf Glass finns ett flertalet olika produktserier. Gammaldags Gräddglass är vår absoluta storsäljare. Tillsammans med våra samarbetspartners, exempelvis Mars Ice Cream, Nestlé, Walt Disney och Yollibox kan vi också överraska och lansera många spännade glassnyheter varje år.

 

Triumf Glass tar ansvar för hållbar utveckling

Triumf Glass följer branschens vision för en hållbar utveckling. Det gör vi genom att aktivt arbeta med livsmedelsföretagens hållbarhetsmanifest.

Vi har också genom projektet "hållbara produktionsprocesser - Green Lean" skapat möjligheter för oss att satsa på hållbar verksamhetsutveckling, som är en strategi för att jobba med sin verksamhetsutveckling.

 

 

 

Denna sida använder cookies (läs mer). Du accepterar detta genom att fortsätta använda webbplatsen. Stäng rutan / acceptera.