• Dubbelt upp med pinnar och strutar på glasskartan

    Dubbelt upp med pinnar och strutar på glasskartan

    En av de stora höjdpunkterna på 70-talet var när Abba vann med låten Waterloo i Eurovsionsschlagern. Storsäljarna Storstrut och Ananassplit fanns redan då på glasskartan. Jippo var en annan strut som fanns i Triumf Glass sortiment ända fram till 2006. I mitten av 70-talet kom även dubbelispinnarna och som mest fanns 3 olika varianter på glasskartan. En annan typisk Triumf Glass var Blåvitt som kom till i samband med fotbollslagets satsning.

     

    1973
    1974
    1975
    1976
    1977
    1978
     
    1979
     

     

  • Glasskartorna blir lekfulla!

    Glasskartorna blir lekfulla!

    I början av 1980-talet stod Rubriks kub och Walkman högt i kurs hos många. Jumbo, eller Jätten som den också kallades, var en enkel vanilj- och chokladstrut som lanserades 1982. Det blev kvar på glasskartorna fram till 2004. Sitting Bull är en annan klassiker som lanserades 1983 och finns kvar än idag. Hux Flux, en mango-ananasispinne var mycket populär på 1980-talet. Figurispinnar som Funny Bunny, Gitarren och Asterix börjar dyka upp på glasskartorna.

     

     

    1980
    1981
    1982
    1983
    1984
    1985
    1986
    1987
    1988
     
    1989
     

     

  • Sommar och hav sätter prägel på glasskartorna

    Sommar och hav sätter prägel på glasskartorna

    Caffe Lattevågen attraherar många vuxna. Super Mario och Gameboy är barnens favoriter. Triumf Glass startar samarbetet med Mars Ice Cream 1990 och nu 25 år senare är det mer populärt än någonsin. Figurglassar och co-brandade produkters som Smurfarna och Turtles är hett. 1992 gör också Glasse entré på glasskartorna! 1998 kommer Skruven.

     

     

     

     

    1990
    1991
    1992
    1993
    1994
    1995
    1996
    1997
    1998
     
    1999
     

     

  • Ett nytt millenium med många nya goda glassar!

    Ett nytt millenium med många nya goda glassar!

    Den digitala revolutionen fortsätter. Mobiltelefonerna tar över och gemene man skickar SMS som aldrig förr. I slutet av 00-talet introducerades Facebook och många provar också på bloggandet. 2002 lanseras Cola Flaskan som blev omåttligt populär under många år. 2007 etablerades ett samarbete med Nestlé vilket gav många nya populära glassar på kartan. Dumle, Geisha, Lion och Smartes är några av glassarna.

     

    2000
    2001
    2002
    2003
    2004
    2005
    2006
    2007
    2008
     
    2009
     

     

  • Laktosfri och ekologisk glass i fokus

    Laktosfri och ekologisk glass i fokus

    Decenniet börjar med ett kungligt bröllop. Kronprinsessan Viktoria gifter sig med prins Daniel. Ekologiskt, närproducerat och globala miljöfrågor är i fokus. År 2010 blir Triumf Glass åter ett svenskt familjeföretag. Barnens favoriter Cars och Hello Kitty kommer då in på glasskartan. Laktosfria glassar som Jordgubbstopp och Hallondröm får nu sin givna plats på glasskartan. Salmiakki och Watermelon är nyheter på senare år som utmärkt sig i glasstester och blivit storsäljare. 2015 hoppas vi blir en ekologisk Triumf!

     

    2010
    2011
    2012
    2013
    2014
    2015

     

Denna sida använder cookies (läs mer). Du accepterar detta genom att fortsätta använda webbplatsen. Stäng rutan / acceptera.